Samo tworzenie treści i ich publikacja na blogu nie wystarczą, aby blog odniósł sukces i był popularny w sieci. Podobnie jak strona firmowa czy sklep internetowy, blog także może być pozycjonowany – taki proces trzeba jednak dobrze zaplanować i od samego początku zadbać o odpowiednią strukturę samego bloga, a także o formę umieszczanych na nim wpisów. Poniżej przedstawiam najistotniejsze elementy, które warto uwzględnić:
Twórz treści unikalne i użyteczne dla użytkownika
Nadrzędną zasadą przy tworzeniu treści przyjaznych dla robotów Google jest zadbanie o ich unikalność – treści nie mogą być skopiowane z innych stron – zarówno Twoich, jak i konkurencyjnych. Dobrą praktyką jest publikowanie wpisów o charakterze poradnikowym lub takich, które odpowiadają na pytania użytkownika. Wówczas istnieje szansa, że takie treści naturalnie pojawią się w wynikach wyszukiwania Google na ściśle określoną frazę z tzw. długiego ogona, np. „jakie kwiaty na dla mamy na urodziny”.
Zadbaj o strukturę i atrakcyjność wpisów
Wpisy na blogu powinny być atrakcyjne wizualnie – podzielone na akapity, urozmaicone śródtytułami, listami wypunktowanymi oraz grafikami/zdjęciami (najlepiej autorskimi). Dzięki odpowiednio urozmaiconej i poprawnej strukturze HTML, wpisy będą chętniej czytane przez użytkowników, a także łatwiej indeksowane i lepiej oceniane przez roboty Google. Artykuły blogowe nie powinny być również zbyt krótkie – niech składają się przynajmniej z 1500 znaków.
Zadbaj o słowa kluczowe
Budowanie wpisów blogowych wokół określonych fraz jest bardzo dobrą praktyką, jednak należy uważać, aby takich wyrażeń kluczowych nie nadużywać. Powinny one pojawiać się w tekstach w sposób naturalny i niewymuszony – maksymalnie raz na kilka zdań. Istotne jest również użycie frazy kluczowej w tytule wpisu – oczywiście również w sposób naturalny, co w połączeniu z poradnikowym brzmieniem mogłoby wyglądać następująco: „Jakie kwiaty na Dzień Matki – róże czy tulipany?”, co z kolei będzie niosło znacznie większą wartość aniżeli np. „Nie zapomnij o mamie w Dniu Matki”. Jednocześnie zwracaj uwagę na to, aby tytuł nie był zbyt długi.
Publikuj regularnie
Im więcej unikalnych i wartościowych wpisów będzie pojawiało się na blogu, tym lepiej będzie on oceniany przez wyszukiwarkę.
Daj możliwość interakcji z użytkownikiem
Blog powinien być tworzony przede wszystkim z myślą o ludziach, zatem daj użytkownikowi szansę zareagowania na treść, z którą właśnie się zapoznał. Włącz możliwość komentowania (zwracaj jednak uwagę na to, by moderować komentarze i na bieżąco pozbywać się ewentualnego spamu), ale przede wszystkim zaangażuj się w mediach społecznościowych – dzięki udostępnianiu wpisów użytkownicy nie tylko będą mogli na nie zareagować, ale być może zaczną je przekazywać dalej, co z kolei pozwoli na ich rozpropagowanie wśród znacznie szerszego grona odbiorców.
Skorzystaj z pomocy profesjonalistów
Pozycjonowanie jest procesem, który możesz realizować samodzielnie, ale najpierw należy posiąść specjalistyczną wiedzę i doświadczenie. Po rachunku zysków i strat, często okazuje się, że dużo szybciej i efektywniej będzie przebiegała promocja, jeśli zdecydujesz się skorzystać z pomocy agencji SEO. Dzięki temu Ty będziesz mógł skupić się na rozwijaniu treści i zawartości swojego bloga – co jest mega istotne – a agencja SEO zadba w tym czasie o jak najlepszą widoczność tych treści i ich zasięg. Wybierając agencję, zadbaj o odpowiedni research i zbadaj opinie współpracujących z nią klientów. Warto odwiedzić podstrony z referencjami, które dużo mówią o jakości i skuteczności danej firmy. Wierzcie jednak tylko w te referencje, które są potwierdzone nazwą firmy, która je wystawiła i najlepiej, aby był też screen formy papierowej. Powinno to wyglądać tak jak na: https://www.tense.pl/opinie-klientow/. Wybierzcie dobrze!
Powyższe wskazówki stanowią podstawę do tego, by zwiększyć widoczność bloga w wyszukiwarce Google. Są to elementy, o które powinieneś zadbać zarówno na etapie planowania bloga, jak i w jego późniejszym prowadzeniu. Pozycjonowanie bloga możesz również zlecić Specjaliście SEO, który wykona dodatkowe działania optymalizujące oraz zaplanuje i zrealizuje odpowiednią strategię link buildingu
Leave a Reply