Blog związany z tematami technologicznymi. Recenzje, opisy i rozwiązania problemów natury technicznej, takich jak naprawa myszki, monitora, zasilacza, trochę o marketingu internetowym, SEO, SEM, pozycjonowanie. Czyli wszystko i nic ale może coś tutaj ciekawego dla siebie znajdziecie ;)

marketing, pozycjonowanie, web

Korzyści płynące z pozycjonowania stron

pozycjonowanie strony

jakie są korzyści z pozycjonowania strony

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długotrwałym, ale niosącym za sobą szereg korzyści. Poniżej przedstawimy najważniejsze z nich:

  1. Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Głównym celem pozycjonowania stron jest zdobywanie przez strony jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Wysokie miejsca w rankingu dają pewność zauważenia witryny przez internautów, poza tym użytkownicy chętniej odwiedzają strony z pierwszych pozycji. Zasada jest prosta: im witryna znajdzie się wyżej w rankingu, tym więcej osób ją może zauważyć i docelowo więcej osób może przejść na serwis, co wiąże się z większą szansą, że któraś z tych osób dokona konwersji.

  1. Wzrost ruchu na stronie i jej popularności wśród internautów

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza zwykle większą ilość odwiedzin strony przez internautów, co może przełożyć się na wyższą konwersję. W przypadku sklepów z ogromną ilością produktów, serwis można pozycjonować na kilkadziesiąt, a nawet kilkaset fraz, a użytkownik może znaleźć naszą witrynę dzięki każdemu z nich. Osoby odwiedzające naszą witrynę mają szansę poznać i zainteresować się oferowanymi produktami i usługami, stać się naszymi klientami i, być może, polecać nas kolejnym osobom. A warto pamiętać o tym, że więcej osób odwiedzających stronę, to nie tylko więcej potencjalnych klientów, ale również ewentualnych partnerów biznesowych.

  1. Wzrost zysków z prowadzenia strony

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to dużo odwiedzin potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać konwersji, np. coś kupić, skorzystać z usługi, co przekłada się bezpośrednio na przychody. Oczywiście modele monetyzacji ruchu bywają różne i część serwisów np. publikuje w swoim serwisie reklamy lub treści afiliacyjne.

  1. Dotarcie do różnych grup docelowych, potencjalnych klientów

Klient może dotrzeć na naszą stronę za pomocą wielu słów kluczowych: jeśli jest świadomy i dokładnie wie, czego chce i czego szuka, użyje prawdopodobnie dłuższych, dokładniejszych zapytań. Jeśli nie do końca zdaje sobie sprawę czego potrzebuje lub jest niezdecydowany, to w zapytaniu użyje słów bardzo ogólnikowych i niekonkretnych. Poznanie potrzeb i preferencji potencjalnych klientów pozwoli wybrać takie frazy kluczowe, dzięki którym oba typy klientów bez problemu odnajdą naszą stronę.

  1. Przewaga nad konkurencją

Dla przykładu, mając dwie firmy z tej samej branży, gdzie pierwsza korzysta z usług pozycjonerskich i znajduje się w wynikach Google na pierwszych stronach, a druga, która z tych usług nie korzysta i trudno ją znaleźć w wyszukiwarce po zapytaniach związanych z ofertą, użytkownik z całą pewnością szybciej znajdzie tę pierwszą i prawdopodobnie z jej usług bądź produktów skorzysta. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa sprawia, że potencjalny klient, trafi na naszą stronę, a nie stronę konkurencji, znajdującą się niżej w wynikach wyszukiwania.

  1. Budowa wizerunku marki

Marka, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania, zapada użytkownikom w pamięć. Rośnie świadomość jej istnienia i rozpoznawalność, a z każdym kolejnym zetknięciem się z nazwą marki, domeny i logiem, również zaufanie do marki. Wysokie miejsca w rankingu utrwalają jej wizerunek jako lidera w branży i świadczą o sile marki.

  1. Niski koszt dotarcia do klienta

W porównaniu do innych narzędzi marketingowych, np. płatnych reklam na serwisach internetowych, pozycjonowanie jest niedrogim kanałem, szczególnie biorąc pod uwagę zyski, jakie możemy dzięki niemu osiągnąć.

  1. Nieograniczony zasięg

Witryna jest dostępna w Internecie z każdego miejsca na świecie – jeśli chcemy, możemy ją promować w najbliższym otoczeniu, ale również na skalę kraju czy świata. Pozycjonowanie może zapewnić dotarcie do klientów z danego miasta, województwa, kraju, a nawet świata.

  1. Rozwój biznesu

Wraz ze wzrostem widoczności serwisu, wzrasta liczba konwersji. Im więcej zysków za sprzedane produkty bądź usługi, tym więcej środków na inwestowanie w rozwój biznesu: kupno nowych produktów, oferowanie nowych usług, wynajęcie dodatkowego magazynu, itd.

 

W powyższych 9 punktach krótko przedstawiłem najważniejsze korzyści płynące z pozycjonowania. Nikt nie powinien mieć już wątpliwości, czy warto pozycjonować swoją stronę i jakie zalety to za sobą niesie.

 

Źródła:

https://www.grupa-tense.pl/

https://www.grupa-tense.pl/blog/jakie-korzysci-moze-dac-ci-pozycjonowanie-strony/

http://portalemobinet.pl/

http://portalemobinet.pl/2013/07/5-korzysci-pozycjonowania-dla-firm/

Leave a Reply