Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długotrwałym, ale niosącym za sobą szereg korzyści. Poniżej przedstawimy najważniejsze z nich:
- Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania
Głównym celem pozycjonowania stron jest zdobywanie przez strony jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Wysokie miejsca w rankingu dają pewność zauważenia witryny przez internautów, poza tym użytkownicy chętniej odwiedzają strony z pierwszych pozycji. Zasada jest prosta: im witryna znajdzie się wyżej w rankingu, tym więcej osób ją może zauważyć i docelowo więcej osób może przejść na serwis, co wiąże się z większą szansą, że któraś z tych osób dokona konwersji.
- Wzrost ruchu na stronie i jej popularności wśród internautów
Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza zwykle większą ilość odwiedzin strony przez internautów, co może przełożyć się na wyższą konwersję. W przypadku sklepów z ogromną ilością produktów, serwis można pozycjonować na kilkadziesiąt, a nawet kilkaset fraz, a użytkownik może znaleźć naszą witrynę dzięki każdemu z nich. Osoby odwiedzające naszą witrynę mają szansę poznać i zainteresować się oferowanymi produktami i usługami, stać się naszymi klientami i, być może, polecać nas kolejnym osobom. A warto pamiętać o tym, że więcej osób odwiedzających stronę, to nie tylko więcej potencjalnych klientów, ale również ewentualnych partnerów biznesowych.
- Wzrost zysków z prowadzenia strony
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to dużo odwiedzin potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać konwersji, np. coś kupić, skorzystać z usługi, co przekłada się bezpośrednio na przychody. Oczywiście modele monetyzacji ruchu bywają różne i część serwisów np. publikuje w swoim serwisie reklamy lub treści afiliacyjne.
- Dotarcie do różnych grup docelowych, potencjalnych klientów
Klient może dotrzeć na naszą stronę za pomocą wielu słów kluczowych: jeśli jest świadomy i dokładnie wie, czego chce i czego szuka, użyje prawdopodobnie dłuższych, dokładniejszych zapytań. Jeśli nie do końca zdaje sobie sprawę czego potrzebuje lub jest niezdecydowany, to w zapytaniu użyje słów bardzo ogólnikowych i niekonkretnych. Poznanie potrzeb i preferencji potencjalnych klientów pozwoli wybrać takie frazy kluczowe, dzięki którym oba typy klientów bez problemu odnajdą naszą stronę.
- Przewaga nad konkurencją
Dla przykładu, mając dwie firmy z tej samej branży, gdzie pierwsza korzysta z usług pozycjonerskich i znajduje się w wynikach Google na pierwszych stronach, a druga, która z tych usług nie korzysta i trudno ją znaleźć w wyszukiwarce po zapytaniach związanych z ofertą, użytkownik z całą pewnością szybciej znajdzie tę pierwszą i prawdopodobnie z jej usług bądź produktów skorzysta. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa sprawia, że potencjalny klient, trafi na naszą stronę, a nie stronę konkurencji, znajdującą się niżej w wynikach wyszukiwania.
- Budowa wizerunku marki
Marka, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania, zapada użytkownikom w pamięć. Rośnie świadomość jej istnienia i rozpoznawalność, a z każdym kolejnym zetknięciem się z nazwą marki, domeny i logiem, również zaufanie do marki. Wysokie miejsca w rankingu utrwalają jej wizerunek jako lidera w branży i świadczą o sile marki.
- Niski koszt dotarcia do klienta
W porównaniu do innych narzędzi marketingowych, np. płatnych reklam na serwisach internetowych, pozycjonowanie jest niedrogim kanałem, szczególnie biorąc pod uwagę zyski, jakie możemy dzięki niemu osiągnąć.
- Nieograniczony zasięg
Witryna jest dostępna w Internecie z każdego miejsca na świecie – jeśli chcemy, możemy ją promować w najbliższym otoczeniu, ale również na skalę kraju czy świata. Pozycjonowanie może zapewnić dotarcie do klientów z danego miasta, województwa, kraju, a nawet świata.
- Rozwój biznesu
Wraz ze wzrostem widoczności serwisu, wzrasta liczba konwersji. Im więcej zysków za sprzedane produkty bądź usługi, tym więcej środków na inwestowanie w rozwój biznesu: kupno nowych produktów, oferowanie nowych usług, wynajęcie dodatkowego magazynu, itd.
W powyższych 9 punktach krótko przedstawiłem najważniejsze korzyści płynące z pozycjonowania. Nikt nie powinien mieć już wątpliwości, czy warto pozycjonować swoją stronę i jakie zalety to za sobą niesie.
Źródła:
https://www.grupa-tense.pl/blog/jakie-korzysci-moze-dac-ci-pozycjonowanie-strony/
http://portalemobinet.pl/2013/07/5-korzysci-pozycjonowania-dla-firm/
Leave a Reply